
          PRAVNI MONITORING MEDIJSKE SCENE U SRBIJI – Izveštaj za jul 2013. 
 

 

I  SLOBODA IZRAŽAVANJA  

 

U periodu na koji se ovaj monitoring izveštaj odnosi zabeleženo je više slučajeva koji ukazuju na 

moguće povrede slobode izražavanja.  

 

1.  Pretnje i pritisci 

 

1.1.  Lider Demokratske stranke i gradonačelnik Beograda Dragan Đilas krajem jula poslao je 

pismo rukovodstvu Radio-televizije Srbije (RTS) u kojem je ukazao na to da republički 

radiodifuzni servis neoprofesionalno i neobjektivno infomiše građane jer ne daje dovoljno 

medijskog prostora najvećoj opozicionoj stranci, i na taj način onemogućuje javnosti da čuje 

kritičko mišljenje. Prema rečima Dragana Đilasa „RTS nije više javni servis evropske, nego 

naprednjačke Srbije, Srbije diktature i jednoumlja”. Kao motiv za takvo obraćanje RTS–u, Dragan 

Đilas je naveo činjenicu da je zamenik predsednika DS-a Bojan Pajtić dobio 15 sekundi u 

„Dnevniku 2”, dok je Srpska napredna stranka (SNS) dobila dvanaestominutni prilog o 

rekonstrukciji vlade i uživo uključenje sa Glavnog odbora stranke.  

 

Zakonom o javnom informisanju predviđa se da je javno informisanje slobodno, u interesu 

javnosti i da ne podleže cenzuri. Niko ne sme, ni na posredan način, da ograničava slobodu 

javnog informisanja, nijednim načinom podesnim da ograniči slobodan protok ideja, informacija 

i mišljenja, niti da vrši bilo kakav pritisak ili uticaj podesan da ih omete u obavljanju posla. S 

druge strane, Zakon o radiodifuziji predviđa da su javni radiodifuzni servisi u cilju ostvarivanja 

opšteg interesa u oblasti javnog radiodifuznog servisa dužni da obezbede da programi koji se 

proizvode i emituju, a posebno programi informativnog sadržaja, budu zaštićeni od bilo kakvog 

uticaja vlasti, političkih organizacija ili centara ekonomske moći. Zakon takođe predviđa da su 

javni radiodifuzni servisi dužni da obezbede raznovrsnost i izbalansiranost sadržaja. Zakon, 

međutim, ne insistira na ravnomernoj zastupljenosti vlasti i opozicije, osim u odnosu na 

besplatnu predizbornu promociju, koju su javni radiodifuzni servisi dužni da obezbede svim 

učesnicima u izbornom procesu. Kodeks ponašanja emitera ide nešto dalje i navodi da su svi 

emiteri, a ne samo javni radiodifuzni servisi, obavezni da u informativnom programu i programu 

političkih aktuelnosti zadovolje standarde objektivnosti, nepristrasnosti i zabrane 

diskriminacije. Pod standardom nepristrasnosti podrazumeva se obaveza da se činjenično 

izveštavanje jasno odvoji od stava, mišljenja ili komentara, da lično uverenje i mišljenje urednika 

i novinara ne utiču diskriminatorno na izbor teme i način njenog predstavljanja, te da se ne 

manipuliše izjavama, saopštenjima i sličnim sadržajima s ciljem promene njihovog osnovnog 



          PRAVNI MONITORING MEDIJSKE SCENE U SRBIJI – Izveštaj za jul 2013. 
 

 

smisla. Posebno, Kodeks ponašanja emitera svim emiterima, a ne samo javnim radiodifuznim 

servisima, zabranjuje izrazito programsko favorizovanje ili izrazitu diskriminaciju političkih 

partija, organizacija ili njihovih funkcionera. Koliko god da izjava lidera Demokratske stranke i 

gradonačelnika Beograda nesumnjivo predstavlja neprihvatljiv pritisak na uređivačku politiku 

javnog servisa, jedno jeste nesporno: Srbiji manjkaju mehanizmi kroz koje bi se vršila 

kvalitativna evaluacija sadržaja koje proizvode i emituju javni servisi. I sama Republička 

radiodifuzna agencija (RRA), koja je nadležna da vrši kontrolu i da se stara o doslednoj primeni 

odredaba Zakona o radiodifuzij, između ostalog i u odnosu na to u kojoj meri javni servisi 

ispunjavaju svoju funkciju i misiju, izveštaje o nadzoru prevashodno svodi na kvantitativnu 

evaluaciju. Na taj način je izgrađeno i uverenje da nezavisnost podrazumeva ekvidistancu i 

ravnotežu u sekundama ili minutima koji se posvećuju pojedinim akterima na društvenoj i 

političkoj sceni. Ovo dalje vodi uverenju da se može povući znak jednakosti između kritičkog 

mišljenja i ustupanja prostora opoziciji u programima, čime se, zapravo, javnom servisu 

uskraćuju i pravo i mogućnost da bude izvorno kritičan. Zato ključni problem nije onaj na koji je 

Dragan Đilas ukazao – da potpredsednik njegove stranke u centralnoj informativnoj emisiji 

dobija pedeset puta manje vremena od predstavnika vlasti, čak ni pod pretpostavkom da to jeste 

tačno – već to da li je do toga došlo pod pritiskom, kao i to da li je Javni servis kvalitetno vršio 

zakonom mu poverenu funkciju.   

 

1.2.  Tokom jula meseca Televizija Pink vodila je višednevnu kampanju protiv dnevnog lista 

„Blic” i njegovog glavnog i odgovornog urednika Veselina Simonovića, objavljivanjem 

višeminutnih saopštenja u kojima je Željko Mitrović, vlasnik Televizije Pink, iznosio svoje 

stavove o tom dnevnom listu, nazivajući ga „smrdljivim novinama”, a glavnog i odgovornog 

urednika „Blica” svakakvim pogrdnim imenima. Tekstove saopštenja pratile su maliciozne 

montaže u kojima su korišćene fotografije Veselina Simonovića. Pri svemu tome, drugoj strani 

nije pružana mogućnost da se o takvim navodima izjasni. Udruženje novinara Srbije (UNS) i 

Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS), Asocijacija medija, pa i pojedini članovi RRA, 

osudili su ovakvo ponašanje vlasnika televizije „Pink” i okarakterisali ga kao zloupotrebu 

nacionalne frekvencije u privatne svrhe. Profesionalna udruženja ukazala su na to da ovo nije 

prvi put da Željko Mitrović na isti način zloupotrebljava nacionalnu frekvenciju i pozvala su 

Savet RRA da u što kraćem roku reaguje. Goran Karadžić, zamenik Saveta RRA, u izjavi datoj za 

„Blic” naveo je da je RRA, na osnovu monitoringa i po službenoj dužnosti, i pre nego što je dobila 

predstavku osnivača „Blica”, pokrenula postupak protiv „Pinka”.  

 

Zakonom o radiodifuziji predviđeno je da su svi emiteri dužni da prilikom emitovanja programa 

obezbede slobodno, potpuno i blagovremeno informisanje građana i doprinose podizanju opšteg 



          PRAVNI MONITORING MEDIJSKE SCENE U SRBIJI – Izveštaj za jul 2013. 
 

 

kulturnog i saznajnog nivoa građana. RRA je, između ostalog, nadležna da vrši kontrolu i stara se 

o doslednoj primeni odredaba Zakona o radiodifuziji, da vrši nadzor nad radom emitera, kao i da 

u slučajevima nepoštovanja odredaba zakona prema njima preduzima odgovarajuće mere. RRA 

u tom smislu može emiteru izreći opomenu i upozorenje, a može mu, u skladu sa odredbama 

Zakona o radiodifuziji, privremeno ili trajno oduzeti dozvolu za emitovanje programa. Kodeks 

ponašanja emitera izričito predviđa da emiteri imaju obavezu poštovanja nepristrasnosti u 

izveštavanju. Kod izveštavanja o raspravama koje uključuju sukob bilo koje vrste emiter je dužan 

da svim stranama koje učestvuju u raspravi pruži mogućnost da u polemici učestvuju na načelno 

ravnopravan način. Kodeks, takođe, izričito propisuje da nije dozvoljeno prikazivanje 

jednostranih napada na ličnosti, niti vođenje dugotrajnih ili ponavljanih kampanja u vezi s 

pojedinim ličnostima, društvenim grupama ili institucijama bez relevantnih novih podataka koji 

bi opravdali produženo ili ponovljeno izveštavanje o istoj pojavi, događaju, instituciji ili ličnosti. 

Kada profesionalna udruženja ukazuju na to da ovo nije prvi put da Željko Mitrović „na isti način 

zloupotrebljava nacionalnu frekvenciju”, misle na dva slučaja. Još 2002. godine Mitrović je na 

sličan način napao tadašnjeg člana Saveta za borbu protiv korupcije Vlade Republike Srbije 

Čedomira Čupića, profesora na Fakultetu političkih nauka. Do napada je došlo nakon što je Čupić 

javno primetio da vlast kada ruši nelegalno podignute objekte upadljivo zaobilazi takođe 

nelegalno podignutu zgradu TV Pink. Pink je na to odgovorio tako što je danima, u redovnim i u 

vanrednim informativnim emisijama, čitao saopštenja svog vlasnika Željka Mitrovića, u kojima je 

ovaj vređao profesora Čupića. Slučaj je epilog dobio na sudu, koji je Željka Mitrovića obavezao da 

plati naknadu od 30.000 dinara. Nešto drugačije bilo je 2011. godine. Tada je Mitrović, reagujući 

povodom odluke hrvatskih carinskih vlasti da mu zaplene jahtu i traže dva miliona evra zbog 

navodnih carinskih prekršaja napravljenih dok je jahta iz crnogorskih uplovljavala u hrvatske 

teritorijalne vode, na svojoj televiziji ukinuo hrvatsku muziku i filmove, zabranio reklamiranje 

hrvatskog turizma i danima vodio antihrvatsku hajku, između ostalog i kroz „hrvatski blok” u 

informativnim emisijama, u kojem su kao udarne informacije saopštavane vesti o napadima na 

srpske ili bosanske turiste i uništavanje njihove imovine u Hrvatskoj. Na Pinku je tada bilo 

saopšteno da ta televizija „više nikada neće zataškavati incidente i neprijatnosti koje srpski, 

bosanski i crnogorski državljani doživljavaju na letovanju u Hrvatskoj”. Ako su se napadi na 

profesora Čupića i dešavali pre nego što je Zakon o radiodifuziji donet i stupio na pravnu snagu, 

„antihrvatska hajka”, zbog privatnog spora koji je Mitrović imao sa hrvatskom carinom, odvijala 

se nakon toga. U tom smislu, zloupotreba informativnog programa zarad ličnih obračuna 

svakako može predstavljati ponovljenu povredu Kodeksa ponašanja emitera, te u tom smislu za 

sobom vući i težu sankciju predviđenu zakonom. 

 



          PRAVNI MONITORING MEDIJSKE SCENE U SRBIJI – Izveštaj za jul 2013. 
 

 

1.3.  Dnevni list „Informer” je tokom jula objavljivao niz tekstova u kojima se polemisalo o 

razlozima zbog kojih je uredniku informativnog programa B92 Veranu Matiću dodeljeno 

obezbeđenje. U tim tekstovima Matić je, zbog troškova koje budžet Republike Srbije ima za 

njegovo obezbeđenje, optužen za bahatost. U navedenim tekstovima, čiji je autor Dragan 

Vučićević, istovremeno i glavni i odgovorni urednik lista „Informer”, spekulisalo se o tome da 

uredniku B92 obezbeđenje uopšte nije potrebno. Tim povodom oglasila se i Direkcija policije, 

koja je saopštila da Veran Matić policijsko obezbeđenje nije tražio, već da ga je dobio nakon 

procene koju su nadležne službe dale na osnovu informacija Tužilaštva za organizovani kriminal 

i Bezbednosno-informativne agencije. U saopštenju se navodi i to da su troškovi obezbeđenja 

mnogo manji od eventualnih posledica koje bi, na osnovu bezbednosnih procena, mogle da 

nastupe.  

 

Procenu bezbednosne ugroženosti svakog lica u Srbiji, pa tako i Verana Matića, vrše nadležni 

organi Republike Srbije, a ne lice kome se dodeljuje obezbeđenje. Nakon izvršene procene 

bezbednosne ugroženosti određenog lica, nadležni organ donosi i konačnu odluku o dodeljivanju 

obezbeđenja, a kroz dalje procene bezbednosne ugroženosti tog lica odlučuje se o dužini trajanja 

ove mere. Da su novinari u Srbiji ugroženi svedoče slučajevi ubistva Milana Pantića, Dade 

Vujasinović, Slavka Ćuruvije, pokušaj ubistva Dejana Anastasijevića i skoro svakodnevni napadi 

na novinare. Veran Matić je samo jedan od novinara i urednika medija u Srbiji koji je bilo ili 

trenutno jeste pod policijskom zaštitom. Pod policijskim obezbeđenjem su, osim njega, i 

generalni direktor RTS-a Aleksandar Tijanić, autorka i urednica emisije „Insajder”, koja se 

emituje na televiziji B92, Brankica Stanković, dopisnik „Večernjih novosti” iz Loznice Vladimir 

Mitrić i drugi za koje je procenjeno da im je život ugrožen. Interesantno je i to da je i samog 

Dragana Vučićevića, glavnog i odgovornog urednika „Informera” i autora spornih tekstova, u 

jednom trenutku obezbeđivala policija. Tekstovi u kojima se potencira na tome da je policijsko 

obezbeđenje pojedinih novinara skupo i nepotrebno, da je, čak, rezultat ličnog hira ugroženih, 

svakako ne mogu doprineti poboljšanju opšteg položaja novinara u Srbiji. Nesumnjivo, praksa 

koja postoji u Srbiji da se pojedini novinari godinama drže pod policijskim obezbeđenjem, 

umesto da se deluje na uzroke zbog kojih su ugroženi, nije dobra. Međutim, optuživanje novinara 

za takvo stanje predstavlja dodatnu viktimizaciju žrtava i nikako ne može doprineti rešenju 

problema. Naprotiv, ono predstavlja neprihvatljiv dodatni pritisak na najugroženije redakcije i 

novinare. 

 

1.4.  Na internet portalu „Koreni” objavljen je tekst u kojem se novosadski novinar i 

književnik Nedim Sejdinović, predsednik Izvršnog odbora NDNV-a, naziva „muslimanskim 

vojvodom” i „jednim od vodećih vojvođanskih separatista”. U navedenom tekstu Sejdinović se 



          PRAVNI MONITORING MEDIJSKE SCENE U SRBIJI – Izveštaj za jul 2013. 
 

 

optužuje da je „čovek koji ne vidi kladu u oku svoje 'islamsko-bošnjačke' skupine”, i da se 

„usuđuje... da trunke u srpskom oku opisuje kao ogromne klade”. Na portalu se navodi i to da su 

„Koreni... list Srba iz rasejanja koji se publikuje sa namerom da naše ljude istinito izveštava o 

dešavanjima u maticama, odnosno sa prostora bivše Jugoslavije, ali i u zemljama u kojima 

rasejani živimo, a što je od interesa za nas, naš narod i našu otadžbinu”. Glavni i odgovorni 

urednik Korena je izvesni Nikola Janić, a fizička adresa redakcije je u Švedskoj. Portal je na 

interentu, međutim, dostupan na domenu koji je registrovan u Srbiji i sa adresom 

administrativnog i tehničkog kontakta u Srbiji. Tekst su preneli i drugi desničarski internet 

sajtovi.  

 

Ustavom Republike Srbije predviđa se zabrana svake diskriminacije, neposredne ili posredne, po 

bilo kom osnovu, a naročito po osnovu rase, pola, nacionalne pripadnosti, društvenog porekla, 

rođenja, veroispovesti, političkog ili drugog uverenja, imovnog stanja, kulture, jezika, starosti i 

psihičkog ili fizičkog invaliditeta. Dalje, Zakonom o javnom informisanju zabranjen je govor 

mržnje, koji se karakteriše kao objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče 

diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili 

nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne 

opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo. U Srbiji, kao 

postkonfliktnom društvu, morala bi da postoji daleko veća osetljivost za napade na ljude na 

nacionalnoj osnovi. Nažalost, izlivi nacionalističke mržnje kojima pojedini novinari u Srbiji zbog 

svog rada bivaju izloženi na internetu i dalje ne nailaze na adekvatnu reakciju nadležnih. 

 

 

2.  Sudski postupci 

 

2.1.  Preduzeće za proizvodnju i distribuciju RTV programa TV Apatin  d.o.o. Apatin, osnivač 

lista „Novi glas komune”,  i Vesna Milanović Simčić, glavna i odgovorna urednica tog lista, 

početkom jula primili su presudu Apelacionog suda u Novom Sadu kojom su obavezani da 

tužiocima Nenadu Nišiću i Vesni Nišić isplate iznos od po 500.000  dinara, odnosno 1.000.000 

dinara ukupno, na ime naknade nematerijalne štete zbog povrede časti i ugleda, i iznos od 

99.750 dinara, na ime nakande troškova prvostepenog i drugostepenog postupka. Vesna 

Milanović Simčić je, kao glavna i odgovorna urednica lista „Novi glas komune”, obavezana da 

presudu Apelacionog suda u Novom Sadu objavi bez ikakvog komentara i odlaganja, najkasnije u 

drugom broju „Novog glasa komune”, računajući od dana pravnosnažnosti presude. Apelacioni 

sud u Novom Sadu je ovom presudom preinačio prvostepenu presudu Višeg suda u Somboru, 



          PRAVNI MONITORING MEDIJSKE SCENE U SRBIJI – Izveštaj za jul 2013. 
 

 

kojom je taj sud u celosti odbio tužbeni zahtev istaknut prema TV Apatin i Vesni Milanović 

Simčić. Nenad i Vesna Nišić su početkom februara 2013. godine podneli tužbu za naknadu štete 

protiv TV Apatin i njene urednice zbog povrede časti i ugleda, uzrokovane objavljivanjem dva 

teksta u listu „Novi glas komune”, tražeći naknadu štete u iznosu od 2.000.000 dinara. Tekstovi 

su bili posvećeni samoubistvu kćerke tužilaca u ovom sporu. U tužbi se navodi da su tuženi 

izveštavali o razlozima za njeno  samoubistvo, načinu na koji ga je izvršila, oproštajnom pismu 

koje je napisala, a da pri tome nisu postupali u skladu sa dužnom novinarskom pažnjom 

predviđenom članom 3 Zakona o javnom informisanju, koji se odnosi na dužnost novinara i 

odgovornog urednika javnog glasila da pre objavljivanja informacije koja sadrži podatke o 

određenom događaju, pojavi ili ličnosti, sa pažnjom primerenom okolnostima provere njeno 

poreklo, istinitost i potpunost, jer u trenutku objavljivanja informacija nije bilo zvaničnih 

potvrda da su one tačne. Viši sud u Novom Sadu utvrdio je da se u navedenim tekstovima o 

pokojnoj devojci govori biranim rečima i da se u njima tužioci ne spominju, pa tako nema 

uzročne veze između objavljenih informacija i povrede njihove časti i ugleda. Iz tog razloga, kako 

se u prvostepenoj presudi navodi, oni ne mogu s uspehom potraživati od tuženih naknadu štete 

za duševne bolove zbog povrede časti i ugleda usled promenjenog odnosa drugih lica prema 

njima nakon smrti ćerke. Prvostepeni sud je još utvrdio da je autorka tekstova, glavna i 

odgovorna urednica lista „Novi glas komune”, postupala u skladu s dužnom novinarskom 

pažnjom i da su objavljene informacije, s obzirom na izvedene dokaze, tačne. Iz navedenih 

razloga sud je u celosti odbio tužbeni zahtev. Odlučujući po žalbi tužilaca protiv navedene 

presude, Apelacioni sud u Novom Sadu je presudu Višeg suda u Somboru preinačio. Taj sud je, 

uprkos tome što je prihvatio stav prvostepenog suda u pogledu utvrđenog činjeničnog stanja, u 

svojoj presudi naveo da su tuženi povredili pravo na privatnost tužioca i iz tog razloga odlučio 

da delimično usvoji tužbeni zahtev i to tako što ga je usvojio u delu do 1.000.000 dinara, a u 

preostalom delu, do traženih 2.000.000 dinara, odbio.  

 

Imajući u vidu da tužioci u ovom sporu uopšte nisu tražili nakanadu štete po osnovu povrede 

prava na privatnost, te da u tom smislu dokazi nisu ni izvođeni, niti su pak tuženi imali priliku da 

se na te okolnosti izjasne, čini se da je drugostepeni sud prekoračio tužbeni zahtev i tako 

povredio odredbe Zakona o parničnom postupku. Pored toga, drugostepeni sud je propustio da 

obrazloži na koji su to način tuženi povredili čast i ugled tužioca,  tj. u čemu se ogleda uzročna 

veza između objavljenih informacija i povrede časti i ugleda roditelja, naročito imajući u vidu da 

je prvostepeni sud utvrdio da „sporni tekstovi imaju afirmativni karakter”, da se u kontekstu 

odgovornosti za smrt ćerke roditelji ni ne spominju, te da urednik i medij ne bi trebalo da 

odgovaraju za povredu časti i ugleda tužilaca, eventualnim stvaranjem negativne predstave o 

njima kod određenog broja ljudi koji su tužioce povezali sa uslovima u kojima je njihova pokojna 



          PRAVNI MONITORING MEDIJSKE SCENE U SRBIJI – Izveštaj za jul 2013. 
 

 

kćerka živela i zbog kojih se navodno ubila, niti za povredu koju su osećali tužioci povezujući 

sami vlastitu čast sa takvim uslovima. Problematično je to što se ova presuda ne može dalje 

pobijati redovnim pravnim lekovima, već samo vanrednim pravnim lekom – posebnom 

revizijom, koja ne odlaže izvršenje presude. Specifičnost posebne revizije jeste u tome što je ona 

samo izuzetno dozvoljena, i to ako je po oceni apelacionog suda, odnosno Vrhovnog kasacionog 

suda, potrebno da se razmotre pravna pitanja od opšteg interesa ili pravna pitanja u interesu 

ravnopravnosti građana, kao i radi ujednačavanja sudske prakse i u slučaju da je potrebno novo 

tumačenje prava. Pored mogućnosti izjavljivanja posebne revizije postoji i mogućnost 

podnošenja ustavne žalbe. Međutim, i u ovom slučaju ustavna žalba ne odlaže izvršenje presude. 

To znači da tužioci mogu da pokrenu postupak prinudnog izvršenja, a ukoliko bi drugostepena 

presuda bila ukinuta, prinudno naplaćena novčana sredstva tuženi bi mogli da povrate jedino u 

novom sudskom postupku. Pored toga što izgleda da je presudom Apelacionog suda u Novom 

Sadu prekoračen tužbeni zahtev, ova presuda je problematična i sa aspekta visine dosuđene 

naknade štete, koja je neubičajeno visoka za ovu vrstu postupka i dovodi u pitanje opstanak dva 

medija čiji je osnivač Preduzeće za proizvodnju i distribuciju RTV programa TV Apatin d.o.o. 

Apatin – TV Apatin i „Novi glas komune”. Takođe, presuda je interesantna i budući da ukazuje na 

nivo u kome je sudska praksa u medijskim sporovima, čak i u okviru jednog istog suda, u ovom 

slučaju Apelacionog suda u Novom Sadu, neujednačena. U jednom od prethodnih izveštaja pisali 

smo o presudi kojom je isti Apelacioni sud u Novom Sadu odbio tužbeni zahtev roditelja 

Miladina Kovačevića, koji su podneli tužbu za naknadu nematerijalne štete nastale povredom 

časti i ugleda protiv Radio difuznog preduzeća B92 a.d. Beograd, Verana Matića, glavnog i 

odgovornog urednika TV B92, i Nikole Radišića, novinara ove televizije. U tom slučaju naknada je 

tražena zbog priloga koji je emitovan na TV B92 u kojem je izneta kritika na račun odluke Vlade 

Republike Srbije iz 2009. godine da država plati 1.000.000 dolara za odštetu Brajanu 

Štajnhaueru i za kauciju za puštanje Miladina Kovačevića iz pritvora. Kovačevići su odštetu 

tražili zbog toga što kauciju za puštanje njihovog sina iz pritvora nije platila država, već oni sami. 

Isti sud, koji je u slučaju Kovačevića protiv B92 ispravno uočio da negativna predstava o 

Kovačevićima, stvorena kod određenog broja ljudi, nije  posledica u medijima pogrešno 

navedenog iznosa kojim je država nešto platila ili nije platila, sada, čak i u odsustvu greške 

medija, budući da su objavljene informacije po obrazloženju i prvostepene i drugostepene 

presude tačne, nalazi da je medij odgovoran, i to čak po osnovu na koji se tužioci uopšte nisu 

pozvali. Takođe, čak i ako se složimo s tim da medijsko praćenje pojedinih ličnih tragedija često 

zna da bude bez mere i ukusa, po obrazloženju prvostepene i drugostepene presude, u 

navedenom slučaju to se nije dogodilo.   

 

 


